ReWiA 2.0 html manual
ED edycja widma w trybie tekstowym
Zapis ED number
Parametry
number
typu Sheet, określa numer edytowanego widma. Domyślnie przyjmowane jest
widmo bieżące.
Nie można edytować pustego widma. W trybie tekstowym dostępne są
następujące klawisze :
strzałki przesuwają kursor o jedno pole lub punkt w prawo/lewo/do
góry/do dołu
ESC powrót do trybu graficznego. Nie powoduje wyświetlenia komunikatu o
błędzie : User Break.
Home kursor na pole o numerze 0
End kursor na ostatnie pole w widmie
Ctrl Home kursor na pierwszy punkt w widmie
Ctrl End kursor na ostatni punkt w widmie. Za ostatnim punktem
wyświetlana jest linia 'End of sheet', za którą wyświetlane są
zmienne lokalne widma (jeśli są zdefiniowane).
PgUp kursor jedną stronę do góry
PgDn kursor jedną stronę do dołu
Alt T zmiana tytułu pola
Alt P zmiana parametrów widma : wskaźników, współczynników skalujących
osie X i Y, wymiaru widma w osi X - ważne dla widm dwuwymiarowych,
tytułu widma oraz nazwy pliku.
Alt D skasowania pola
Alt C skasowanie punktu (wszystkich jego współrzędnych)
Alt I wstawienie punktu (wszystkie współrzędne otrzymają wartości 0 lub
pusty tekst (w zależności od typu)
Alt G skok do punktu o podanym numerze
Alt R zmiania długości widma. Równoważne wykonaniu komendy CUT.
RETURN (lub naciśnięcie liczby lub litery) wejście do edycji wybranego
punktu. W górnej linii ekranu będzie wyświetlana aktualna wartość
punktu. Możliwości edycji tej linii takie same jak linii w oknie
dialogu (część klawiszy nie działa). Naciśnięcie ESC pozostawia
wartość punktu bez zmian. RETURN lub strzałka do dołu lub do góry,
lub Shift--> lub Shift<-- akceptuje zmiany. Dodatkowo wymienione
klawisze poza RETURN powodują zmianę pozycji kursora. Tak więc aby
do 10 punktów wpisać liczby naturalne wystarczy nacisnąć TYLKO 21
klawiszy :
1 2
3 4
5 6
7 8
9 10
Przy powrocie do trybu graficznego ekran zostanie automatycznie
przerysowany gdyż widmo traktowane jest jako zmodyfikowane.