ReWiA 2.0 html manual


ED             edycja widma w trybie tekstowym

Zapis   ED number

Parametry

   number
      typu Sheet,  określa numer edytowanego widma. Domyślnie przyjmowane jest
      widmo bieżące.

   Nie  można   edytować  pustego   widma.  W  trybie  tekstowym  dostępne  są
następujące klawisze :

  strzałki      przesuwają kursor  o jedno  pole  lub  punkt  w  prawo/lewo/do
          góry/do dołu
  ESC     powrót do  trybu graficznego. Nie powoduje wyświetlenia komunikatu o
          błędzie : User Break.
  Home    kursor na pole o numerze 0
  End     kursor na ostatnie pole w widmie
  Ctrl Home     kursor na pierwszy punkt w widmie
  Ctrl End      kursor  na   ostatni  punkt  w  widmie.  Za  ostatnim  punktem
          wyświetlana jest  linia 'End  of sheet',  za  którą  wyświetlane  są
          zmienne lokalne widma (jeśli są zdefiniowane).
  PgUp    kursor jedną stronę do góry
  PgDn    kursor jedną stronę do dołu
  Alt T   zmiana tytułu pola
  Alt P   zmiana parametrów  widma :  wskaźników,  współczynników  skalujących
          osie X  i Y,  wymiaru widma w osi X - ważne dla widm dwuwymiarowych,
          tytułu widma oraz nazwy pliku.
  Alt D   skasowania pola
  Alt C   skasowanie punktu (wszystkich jego współrzędnych)
  Alt I   wstawienie punktu  (wszystkie współrzędne  otrzymają wartości  0 lub
          pusty tekst (w zależności od typu)
  Alt G   skok do punktu o podanym numerze
  Alt R   zmiania długości widma. Równoważne wykonaniu komendy CUT.
  RETURN  (lub naciśnięcie  liczby lub  litery) wejście  do  edycji  wybranego
          punktu. W  górnej linii  ekranu będzie  wyświetlana aktualna wartość
          punktu. Możliwości  edycji tej  linii takie  same jak  linii w oknie
          dialogu (część  klawiszy nie  działa).  Naciśnięcie  ESC  pozostawia
          wartość punktu  bez zmian.  RETURN lub strzałka do dołu lub do góry,
          lub Shift-->  lub Shift<--  akceptuje zmiany.  Dodatkowo  wymienione
          klawisze poza  RETURN powodują  zmianę pozycji kursora. Tak więc aby
          do 10  punktów wpisać  liczby naturalne  wystarczy nacisnąć TYLKO 21
          klawiszy :

        1              2       
        3              4       
        5              6       
        7              8       
        9              10      

   Przy  powrocie   do  trybu   graficznego   ekran   zostanie   automatycznie
przerysowany gdyż widmo traktowane jest jako zmodyfikowane.