ReWiA 2.0 html manual


 ----------------------- Edycja linii w oknie dialogu ------------------------

   Wprowadzana linia  może mieć  więcej znaków  niż wynosi  szerokość okna.  W
przypadku przekroczenia  szerokości okna  linia będzie przesuwana w lewo lub w
prawo W  trakcie wprowadzania  linii w  oknie  dialogu  widoczny  jest  kursor
wskazujący miejsce  wstawiania znaków. Ma on postać kreski w trybie wstawiania
znaków (INSERT)  lub kwadratu  w trybie  nadpisywania (OVERWRITE).  W  trakcie
edycji dostępne są następujące klawisze funkcyjne :

 Home     ustawia kursor na początku linii
 End      ustawia kursor na końcu linii
 Ins      przełącza  między   trybami  wstawiania   (INSERT)  a   nadpisywania
          (OVERWRITE). Domyślnie na początku ustawiony jest tryb wstawiania.
 Alt-F9   przełącza sposób działania klawiszy <-- oraz -->. Domyślnie powodują
          one przesunięcie kursora na widmie. Po jednokrotnym naciśnięciu Alt-
          F9 będą one przesuwać kursor w oknie dialogu.
 <--      przesuwa kursor 1 znak w lewo
 -->      przesuwa kursor 1 znak w prawo
 Del      kasuje znak przed kursorem i przesuwa kursor 1 pozycje w lewo
 Ctrl-Del kasuje całą linię i ustawia kursor na pierwszym znaku.
 RETURN   akceptuje obecną postać linii i kończy edycję
 ESC      przerywa edycję i zwraca błąd - User Break

   Z  reguły   na  początku   wprowadzania  linia  zawiera  już  jakieś  znaki
(odpowiadające wartości  domyślnej). Jeżeli  pierwszym  naciśniętym  klawiszem
będzie zwykły  znak,  tj.  litera,  cyfra  lub  znak  interpunkcyjny  to  cała
poprzednia zawartość  linii zostanie  skasowana. Wyjątkiem  od tej zasady jest
znak spacji  oraz klawisze  funkcyjne opisane powyżej. Podane wyżej zasady (za
wyjątkiem Alt-F9)  obowiązują również  przy edycji  linii w  trybie  tekstowym
podczas wykonywania komendy ED.

   Jeśli żaden  klawisz nie  był naciśnięty  lub  linia  jest  pusta  (np.  po
naciśnięciu Ctrl-Del)  to aktywne  są dodatkowo  następujące klawisze  (są one
nieaktywne w trybie tekstowym):

AltSpacja wpisuje do  linii pozycję  kursora w bieżącym widmie i kończy edycję
          linii. Na pozycji punktu zostanie narysowany marker. Kształt, kolor,
          wielkość można ustawiać komendą MARKER.
  Alt-X   wpisuje współrzędną X dla kursora i kończy edycję
  Alt-Y   wpisuje współrzędną Y dla kursora i kończy edycję
  Alt-M   wpisuje współrzędną  X dla  min/max według algorytmu MiPos, i kończy
          edycję. Na pozycji wyliczonego X zostanie narysowana pionowa kreska.
  Alt-P   wpisuje współrzędną  X dla  min/max z  dopasowania paraboli i kończy
          edycję. Na pozycji wyliczonego X zostanie narysowana pionowa kreska.
  Alt-A   wpisuje  średnią   wartość  współrzędnych   Y  punktów   od   punktu
          zamarkowanego (klawisz  Ctrl-M) do  pozycji kursora i kończy edycję.
          Na pozycji  odpowiadającej wyliczonej średniej Y zostanie narysowana
          poziowa kreska.  Dla widm  dwuwymiarowych jest  średnia z prostokąta
          wyznaczonego przez te dwa punkty.
  Alt-I   wpisuje  sumę   współrzędnych  Y  punktów  od  punktu  zamarkowanego
          (klawisz Ctrl-M)  do pozycji  kursora  i  kończy  edycję.  Dla  widm
          dwuwymiarowych  jest  suma  prostokąta  wyznaczonego  przez  te  dwa
          punkty.

UWAGA: Jeżeli  w trakcie  obliczania wyniku  po naciśnięciu jednego z podanych
powyżej klawiszy wystąpił błąd (np. dzielenie przez zero, puste widmo) to błąd
ten NIE jest sygnalizowany, a zawartość linii nie ulega zmianie.