ReWiA 2.0 html manual
----------------------- Edycja linii w oknie dialogu ------------------------
Wprowadzana linia może mieć więcej znaków niż wynosi szerokość okna. W
przypadku przekroczenia szerokości okna linia będzie przesuwana w lewo lub w
prawo W trakcie wprowadzania linii w oknie dialogu widoczny jest kursor
wskazujący miejsce wstawiania znaków. Ma on postać kreski w trybie wstawiania
znaków (INSERT) lub kwadratu w trybie nadpisywania (OVERWRITE). W trakcie
edycji dostępne są następujące klawisze funkcyjne :
Home ustawia kursor na początku linii
End ustawia kursor na końcu linii
Ins przełącza między trybami wstawiania (INSERT) a nadpisywania
(OVERWRITE). Domyślnie na początku ustawiony jest tryb wstawiania.
Alt-F9 przełącza sposób działania klawiszy <-- oraz -->. Domyślnie powodują
one przesunięcie kursora na widmie. Po jednokrotnym naciśnięciu Alt-
F9 będą one przesuwać kursor w oknie dialogu.
<-- przesuwa kursor 1 znak w lewo
--> przesuwa kursor 1 znak w prawo
Del kasuje znak przed kursorem i przesuwa kursor 1 pozycje w lewo
Ctrl-Del kasuje całą linię i ustawia kursor na pierwszym znaku.
RETURN akceptuje obecną postać linii i kończy edycję
ESC przerywa edycję i zwraca błąd - User Break
Z reguły na początku wprowadzania linia zawiera już jakieś znaki
(odpowiadające wartości domyślnej). Jeżeli pierwszym naciśniętym klawiszem
będzie zwykły znak, tj. litera, cyfra lub znak interpunkcyjny to cała
poprzednia zawartość linii zostanie skasowana. Wyjątkiem od tej zasady jest
znak spacji oraz klawisze funkcyjne opisane powyżej. Podane wyżej zasady (za
wyjątkiem Alt-F9) obowiązują również przy edycji linii w trybie tekstowym
podczas wykonywania komendy ED.
Jeśli żaden klawisz nie był naciśnięty lub linia jest pusta (np. po
naciśnięciu Ctrl-Del) to aktywne są dodatkowo następujące klawisze (są one
nieaktywne w trybie tekstowym):
AltSpacja wpisuje do linii pozycję kursora w bieżącym widmie i kończy edycję
linii. Na pozycji punktu zostanie narysowany marker. Kształt, kolor,
wielkość można ustawiać komendą MARKER.
Alt-X wpisuje współrzędną X dla kursora i kończy edycję
Alt-Y wpisuje współrzędną Y dla kursora i kończy edycję
Alt-M wpisuje współrzędną X dla min/max według algorytmu MiPos, i kończy
edycję. Na pozycji wyliczonego X zostanie narysowana pionowa kreska.
Alt-P wpisuje współrzędną X dla min/max z dopasowania paraboli i kończy
edycję. Na pozycji wyliczonego X zostanie narysowana pionowa kreska.
Alt-A wpisuje średnią wartość współrzędnych Y punktów od punktu
zamarkowanego (klawisz Ctrl-M) do pozycji kursora i kończy edycję.
Na pozycji odpowiadającej wyliczonej średniej Y zostanie narysowana
poziowa kreska. Dla widm dwuwymiarowych jest średnia z prostokąta
wyznaczonego przez te dwa punkty.
Alt-I wpisuje sumę współrzędnych Y punktów od punktu zamarkowanego
(klawisz Ctrl-M) do pozycji kursora i kończy edycję. Dla widm
dwuwymiarowych jest suma prostokąta wyznaczonego przez te dwa
punkty.
UWAGA: Jeżeli w trakcie obliczania wyniku po naciśnięciu jednego z podanych
powyżej klawiszy wystąpił błąd (np. dzielenie przez zero, puste widmo) to błąd
ten NIE jest sygnalizowany, a zawartość linii nie ulega zmianie.