ReWiA 2.0 html manual


 ---------------------- Edycja widma w trybie tekstowym ----------------------

   Jak już  wspomniano, przejście do edycji widma w trybie tekstowym następuje
po wykonaniu  komendy ED  lub po  naciśnięciu klawisza  Alt  F6.  W  przypadku
klawisza Alt  F6 istnieje  tylko  możliwość  przeglądania  bieżącego  widma  w
postaci tekstowej BEZ możliwości jego modyfikacji. W trybie tym można zmieniać
wartość dowolnego  punktu widma  lub (co  się często  robi dla  krótkich widm)
wstukiwać całe  widmo z  klawiatury  (najpierw  należy  takie  widmo  utworzyć
komendą CREAT.  W trakcie  edycji widoczny  jest kursor  wskazujący  aktualnie
modyfikowany  punkt  widma.  Na  rysunku  przykładowo przedstawiono  zawartość

[0:0:21] 1057.6                                                               
+----------<0 : IUE image 6975 (C:\REWIA20\SAMPLES\HD119078.IUE)>------------+
|index  Wavelength    Eps        Gross         Back          Net   Abs/RipCor|
|   21      1057.6     77     -1431.18     -290.641     -229.805     -229.805|
|   22        1060     76     -1269.23     -1555.44     -66.7862     -66.7862|
|   23      1062.6     76     -481.272     -2031.45      720.684      720.684|
|   24        1065     76     -1239.65     -1121.91     -53.7325     -53.7325|
|   25      1068.2     75     -181.195     -1449.97      977.507      977.507|
|   26      1070.8     75     -1893.21      -1784.9     -760.148     -760.148|
|   27      1073.2     75     -1545.76     -1890.28      -438.36      -438.36|
|   28      1075.6     74     -1304.83     -858.371     -227.377     -227.377|
|   29      1078.2     74      -1001.6      146.231      48.2682      48.2682|
|   30      1081.4     73     -2114.32      -503.11     -1074.65     -1074.65|
|   31      1083.8     73     -1377.77     -193.659     -330.592     -330.592|
|   32      1086.4     73      -2152.8     -1791.68     -1091.35     -1091.35|
|   33      1088.8     73     -701.233      -1004.6      373.396      373.396|
|   34        1092     72     -470.073     -343.328      619.594      619.594|
|   35      1094.6     72     -1006.19     -1244.27      102.608      102.608|
|   36        1097     71     -726.215     -1490.82       404.36       404.36|
|   37      1099.4     71     -896.211     -875.361      249.538      249.538|
|   38      1102.8     71     -875.249      -666.33      295.681      295.681|
|   39      1105.2     70     -1211.22     -370.532     -19.4287     -19.4287|
|   40      1107.6     70      -772.16     -817.617        441.7        441.7|
|   41      1110.2     70     -957.662     -1949.84      277.466      277.466|
+----------------------------------------------------------------------------+

ekranu tekstowego  podczas edycji  widma IUE.  W trybie  tekstowym dostępne są
następujące klawisze :

strzałki  przesuwają kursor  o jedno  pole  lub  punkt  w  prawo/lewo/do góry/
          do dołu
  ESC     powrót do trybu graficznego
  Home    kursor na pole o numerze 0
  End     kursor na ostatnie pole w widmie
Ctrl Home kursor na pierwszy punkt w widmie
Ctrl End  kursor na ostatni  punkt  w widmie.  Za ostatnim punktem wyświetlana
          jest  linia 'End  of sheet', za którą wyświetlane są zmienne lokalne
          widma (jeśli są zdefiniowane).
  PgUp    kursor jedną stronę do góry
  PgDn    kursor jedną stronę do dołu
  Alt T   zmiana tytułu pola
  Alt P   zmiana parametrów  widma :  wskaźników,  współczynników  skalujących
          osie X  i Y,  wymiaru widma w osi X - ważne dla widm dwuwymiarowych,
          tytułu widma oraz nazwy pliku.
  Alt D   skasowanie pola
  Alt C   skasowanie punktu (wszystkich jego współrzędnych)
  Alt I   wstawienie punktu  (wszystkie współrzędne  otrzymają wartości  0 lub
          pusty tekst (w zależności od typu)
  Alt G   skok do punktu o podanym numerze
  Alt R   zmiania długości widma. Równoważne wykonaniu komendy CUT.
 RETURN   (lub naciśnięcie  liczby lub  litery) wejście  do  edycji  wybranego
          punktu. W  górnej linii  ekranu będzie  wyświetlana aktualna wartość
          punktu. Możliwości  edycji tej  linii takie  same jak  linii w oknie
          dialogu (część  klawiszy nie  działa).  Naciśnięcie  ESC  pozostawia
          wartość punktu  bez zmian.  RETURN lub strzałka do dołu lub do góry,
          lub Shift-->  lub Shift<--  akceptuje zmiany.  Dodatkowo  wymienione
          klawisze poza  RETURN powodują  zmianę pozycji kursora. Tak więc aby
          do 10  punktów wpisać  liczby naturalne  wystarczy nacisnąć TYLKO 21
          klawiszy :

         1              2       
         3              4       
         5              6       
         7              8       
         9              10