ReWiA 2.0 html manual
---------------------- Edycja widma w trybie tekstowym ----------------------
Jak już wspomniano, przejście do edycji widma w trybie tekstowym następuje
po wykonaniu komendy ED lub po naciśnięciu klawisza Alt F6. W przypadku
klawisza Alt F6 istnieje tylko możliwość przeglądania bieżącego widma w
postaci tekstowej BEZ możliwości jego modyfikacji. W trybie tym można zmieniać
wartość dowolnego punktu widma lub (co się często robi dla krótkich widm)
wstukiwać całe widmo z klawiatury (najpierw należy takie widmo utworzyć
komendą CREAT. W trakcie edycji widoczny jest kursor wskazujący aktualnie
modyfikowany punkt widma. Na rysunku przykładowo przedstawiono zawartość
[0:0:21] 1057.6
+----------<0 : IUE image 6975 (C:\REWIA20\SAMPLES\HD119078.IUE)>------------+
|index Wavelength Eps Gross Back Net Abs/RipCor|
| 21 1057.6 77 -1431.18 -290.641 -229.805 -229.805|
| 22 1060 76 -1269.23 -1555.44 -66.7862 -66.7862|
| 23 1062.6 76 -481.272 -2031.45 720.684 720.684|
| 24 1065 76 -1239.65 -1121.91 -53.7325 -53.7325|
| 25 1068.2 75 -181.195 -1449.97 977.507 977.507|
| 26 1070.8 75 -1893.21 -1784.9 -760.148 -760.148|
| 27 1073.2 75 -1545.76 -1890.28 -438.36 -438.36|
| 28 1075.6 74 -1304.83 -858.371 -227.377 -227.377|
| 29 1078.2 74 -1001.6 146.231 48.2682 48.2682|
| 30 1081.4 73 -2114.32 -503.11 -1074.65 -1074.65|
| 31 1083.8 73 -1377.77 -193.659 -330.592 -330.592|
| 32 1086.4 73 -2152.8 -1791.68 -1091.35 -1091.35|
| 33 1088.8 73 -701.233 -1004.6 373.396 373.396|
| 34 1092 72 -470.073 -343.328 619.594 619.594|
| 35 1094.6 72 -1006.19 -1244.27 102.608 102.608|
| 36 1097 71 -726.215 -1490.82 404.36 404.36|
| 37 1099.4 71 -896.211 -875.361 249.538 249.538|
| 38 1102.8 71 -875.249 -666.33 295.681 295.681|
| 39 1105.2 70 -1211.22 -370.532 -19.4287 -19.4287|
| 40 1107.6 70 -772.16 -817.617 441.7 441.7|
| 41 1110.2 70 -957.662 -1949.84 277.466 277.466|
+----------------------------------------------------------------------------+
ekranu tekstowego podczas edycji widma IUE. W trybie tekstowym dostępne są
następujące klawisze :
strzałki przesuwają kursor o jedno pole lub punkt w prawo/lewo/do góry/
do dołu
ESC powrót do trybu graficznego
Home kursor na pole o numerze 0
End kursor na ostatnie pole w widmie
Ctrl Home kursor na pierwszy punkt w widmie
Ctrl End kursor na ostatni punkt w widmie. Za ostatnim punktem wyświetlana
jest linia 'End of sheet', za którą wyświetlane są zmienne lokalne
widma (jeśli są zdefiniowane).
PgUp kursor jedną stronę do góry
PgDn kursor jedną stronę do dołu
Alt T zmiana tytułu pola
Alt P zmiana parametrów widma : wskaźników, współczynników skalujących
osie X i Y, wymiaru widma w osi X - ważne dla widm dwuwymiarowych,
tytułu widma oraz nazwy pliku.
Alt D skasowanie pola
Alt C skasowanie punktu (wszystkich jego współrzędnych)
Alt I wstawienie punktu (wszystkie współrzędne otrzymają wartości 0 lub
pusty tekst (w zależności od typu)
Alt G skok do punktu o podanym numerze
Alt R zmiania długości widma. Równoważne wykonaniu komendy CUT.
RETURN (lub naciśnięcie liczby lub litery) wejście do edycji wybranego
punktu. W górnej linii ekranu będzie wyświetlana aktualna wartość
punktu. Możliwości edycji tej linii takie same jak linii w oknie
dialogu (część klawiszy nie działa). Naciśnięcie ESC pozostawia
wartość punktu bez zmian. RETURN lub strzałka do dołu lub do góry,
lub Shift--> lub Shift<-- akceptuje zmiany. Dodatkowo wymienione
klawisze poza RETURN powodują zmianę pozycji kursora. Tak więc aby
do 10 punktów wpisać liczby naturalne wystarczy nacisnąć TYLKO 21
klawiszy :
1 2
3 4
5 6
7 8
9 10